کلایمر چیست و در مورد انواع آن چه می دانید؟

کلایمر چیست و در مورد انواع آن چه می دانید؟

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

کلایمر چیست و در مورد انواع آن چه می دانید؟
بازدید : 234

از زمانی که ساخت و ساز بلندمرتبه ها رایج شد، بحث جابجایی مصالح، نظافت و تعمیر نمای ساختمان ها همواره مورد توجه بوده است. آنچه در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از داربست می باشد. علاوه بر مزایای نسبتا خوب داربست، خطراتی نیز دارد. این امر کارشناسان را بر آن داشت تا تجهیزات داربست جایگزینی را توسعه دهند که هم ایمنی بیشتر و هم سهولت کار را فراهم کند. وسیله ای که برای این منظور اختراع شد به کوهنورد معروف است. در ادامه با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که کلایمر چیست و چند نوع کلایمر در بازار موجود است.

خطرات استفاده از داربست چیست؟

قبل از بررسی اینکه کلایمر چیست و قیمت خرید کلایمر را بدانیم، بهتر است در مورد سیستم داربست سنتی که هنوز در بسیاری از پروژه ها استفاده می شود صحبت کنیم. البته در پروژه های بلندمرتبه با تعداد طبقات زیاد دیگر استفاده از داربست توجیه ندارد و امکان پذیر نیست. اما استفاده از داربست علاوه بر خطرات ناشی از مسائل ایمنی، دارای نقاط ضعف دیگری نیز می باشد که عبارتند از:

1- به دلیل نبود ایمنی مناسب، احتمال سقوط افراد از ارتفاع وجود دارد.
2- داربست ها بدون محافظ های مخصوص طراحی می شوند. در نتیجه ممکن است افراد در هنگام حرکت با اشیاء دیگری در موقعیت مواجه شوند و این امر می تواند عواقب فیزیکی برای آنها داشته باشد.
3- داربست فلزی است. در صورت بی احتیاطی در هنگام ساخت تاسیسات برقی ساختمان، خطر برق گرفتگی در محل پروژه وجود دارد.
4- اتصالات داربست در برابر شرایط جوی و فشار آسیب پذیر هستند. در نتیجه ممکن است این مفاصل نتوانند به درستی شکل بگیرند و باعث ریزش داربست شوند.
5- موضوع تردد روی داربست نیز چالش برانگیز است. برای تسهیل این امر از تخته های چوبی استفاده می شود. اما اگر فقط یک بار سعی کنید روی این تخته ها راه بروید، متوجه می شوید که امنیت چندانی ندارند.
6- نصب داربست فرآیندی زمان بر است و قسمت های مختلف ساختمان باید به مدت طولانی معلق باشد.
7- استفاده از داربست برای تعمیرات و نظافت ساختمان جلوه نامناسبی برای آن ایجاد می کند.
مجموعه این عوامل امکان استفاده از کلایمر را به عنوان جایگزین داربست در ساختمان های بزرگ و بلند فراهم می کند.

کلایمر چیست؟

Climber نوعی آسانسور است که برای دسترسی به فضاهای اطراف ساختمان های مختلف استفاده می شود. فرقی نمی کند که با یک ساختمان مرتفع سر و کار دارید یا یک مانع. در تمامی این موارد استفاده از کلایمر برای دسترسی به بخش های بالایی و جانبی سازه کاملا امکان پذیر است. این تجهیزات در بسیاری از صنایع مانند پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و نیروگاه ها نیز رایج است. اما چیزی که بیشتر به عنوان یک برنامه کلایمر دیده می شود بیشتر به ساخت و ساز مربوط می شود که تقریباً همه ما آن را دیده ایم.

با ورود کلایمر به بازار، استفاده از آن در مقایسه با داربست کار را بسیار آسان کرد و همچنین سرعت فعالیت ها را افزایش داد. نام دیگر کلایمر چیست؟ در بازار به این دستگاه آسانسور نیز می گویند. کوهنوردها در مدل ها و ظرفیت های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و هر کدام برای پروژه های خاص مناسب و قابل استفاده می باشند. در ادامه بیشتر در مورد انواع کوهنورد صحبت خواهیم کرد.

نقش کوهنورد چیست؟

همانطور که گفته شد برای دسترسی به نمای بیرونی سازه ها از climber استفاده می شود. به طور کلی، برخی از برنامه های کاربردی که می توان برای کلیپر فهرست کرد عبارتند از:

1- انتقال و جابجایی مصالح در طبقات مختلف
2- جابجایی و نگهداری اپراتور جهت اجرای نمای بیرونی ساختمان
3- تعمیرات خارجی سازه ها
4- نظافت نمای بیرونی ساختمان ها
این چهار مورد به عنوان کاربردهای اصلی کلیپر یا آسانسور شناخته می شوند. در ادامه به انواع این دستگاه و همچنین مزایای آن می پردازیم.



نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 ساعت : 18:58
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید